Comparăm Kawasaki cu Yamaha

academia moto

Cursă clasică urbană între Yamaha MT-07 și Kawasaki Z 650, dar stați liniștiți că nu vrem să demolăm nimic aici, ci facem doar o scurtă comparație și vă spunem de ce noi mergem pe MT.

academia moto

Kawasaki Z650

Kawasaki Z650 (sau ER6n cum se numea până de curând) face parte din peisajul poligoanelor moto de peste zece ani și, nu degeaba, a ajuns cel mai utilizat motor de școală și unul dintre cele mai cumpărate modele noi și second.

Nu e vorba aici de cifre și de cai, nici de cuplu nici de (ceva care rimează cu cai), ci de trei lucruri: fiabilitate, manevrabilitate și notorietate! O motocicletă care merge sezoane întregi cu treapta a doua în poligon pe călduri caniculare, în frig și ploaie din martie până în noiembrie, este cu siguranță o motocicletă fiabilă și deci un model preferat al instructorilor.

O motocicletă care are greutate redusă, este ușor de înclinat, lipsită de un răspuns violent al accelerației și care păstrează o viteză tolerabilă la ralanti este manevrabilă și deci, un model preferat al învățăceilor. Modelele Z 650, Versys și Vulcan S, toate dotate cu același motor bicilindru, au făcut din Kawasaki una dintre cele mai vândute mărci din ultimul deceniu în România.

academia moto

Yamaha MT-07

Yamaha MT-07 a fost de la lansare un succes de piață, fiind un model de clasă medie, mai ușor, mai puternic și, în aparență, mai scund decât concurentul său. Comparația de cifre îi conferă avantaj clar în fața concurenței.

Mai mulți cai putere și un cuplu mai mare nu reprezintă în sine un avantaj în ce privește școlile moto, dar fiabilitatea da!

Miza noastră este că motorul acesta va rezista mai mulți ani exploatării în condiții de poligon și, în plus, este mai ușor de înclinat în poligon și are un răspuns mai „fin” al accelerației.

Ok, suntem subiectivi, dar meciul abia a început pentru că Yamaha MT-07 a intrat în serviciul școlilor moto bucureștene de puțini ani, de când Academia Moto l-a introdus pentru prima dată în 2017.

Dar suntem siguri că vom schimba lucrurile în viitorul apropiat, pentru că deja mulți dintre elevii noștri, ca să nu mai spunem de instructori, se bucură de cuplul util și de accelerația liniară a MT-ului, fie că este un 07 naked de oraș, sau un 07 Tracer pentru touring.

Yamaha Motor, un partener de viitor

Motodynamics, importatorul oficial Yamaha pentru România, Grecia și Bulgaria, este partenerul Academiei Moto încă de la începuturi.

academia moto

De ce îl considerăm un partener de viitor?

Pentru că, spre deosebire pasivitatea importatori concurenți, Motodynamics a înțeles importanța școlilor moto și le recunoaște acestora calitatea de formatori de conduită și de piață.

Desigur că știți, mai ales dacă ați fost elevii noștri, că noi cei de la Academia Moto, am fost primii care ne-am orinetat spre o flotă Yamaha, mergând împotriva curentului general bazat pe Kawasaki ER6n (Z650).

academia moto

Am început cu legendarul Fazer de 600cc și cu micul SR de 125cc, iar din 2017 am introdus prima motocicletă nouă Yamaha MT 07, achiziționată cu sprijinul partenerului Motodynamics. O premieră în poligoanele moto din București!

Din acel moment am stabilit o colaborare de lungă durată cu importatorul Yamaha, fiind susținuți nu numai la achiziționarea de motociclete noi dar și cu consumabile originale Yamaha. Motodynamics a înțeles că școala moto este un „driver” al pieței, iar colaborarea cu școlile influențează covârșitor cererea pentru anumite modele.

În prezent flota noastră cuprinde opt motociclete Yamaha: trei modele noi MT-07 pentru categoriile A și A2, două modele SR, un model YS pentru categoria A1 și un model RZ pentru ședințele speciale de trafic.
Urmăriți în continuare blogul Academiei Moto, pentru că în următorul nostru articol vă vom spune de ce credem că MT-07 este o motocicletă mai bună pentru școlile moto.

academia moto

Începuturile Academiei Moto

scoala moto academia

De curând a început școala, dar când a început Academia Moto?

Am putea răspunde că am început pe 1 martie, ca în fiecare sezon nou, sau că ne-am înființat de fapt în 2017, dar e primul nostru articol de blog și vrem să vă spunem mai mult de atât: ce ne-a adus aici, ce ne motivează să oferim cursuri de calitate și de ce investim în continuare în cea mai modernă școală moto.

Sunt Remus Enache, fondatorul Academiei Moto, și am fost fascinat de motociclete de când mă știu.

Ambii bunici au avut motociclete și așa a început povestea mea. Permisul l-am luat de la 18 ani și, peste încă 7, m-am hotărât să devin instructor.

Nu m-am gândit nicio secundă la ce poate aduce o astfel de meserie, dacă are vreun viitor sau dacă poate oferi un câștig fianciar. Știu, sună a clișeu, dar m-am gândit doar să fac ceea ce mă face fericit, iar dacă aș reuși, la rândul meu, să-i fac și pe alții fericiți, atunci consider că mi-am îndeplinit menirea.

După ce am lucrat doi ani la una dintre cele mai mari școli moto din București am înființat în 2016 Academia Moto Junior, o școală de enduro pentru copii.

După încă un an am hotărât să merg pe drumul meu și să pornesc de la zero o școală nouă, bazată pe stilul meu de predare și pe propriile concepții legate de învățare.

De la început obiectivul meu a fost să am cele mai bune rezultate cu elevii mei dar, mai mult de atât, mi-am dorit să las o amprentă pozitivă în viața fiecarui elev, din punct de vedere pedagogic și uman.

Am investit în motociclete, echimapente și, mai important decât acestea, în calitatea școlii.

scoala moto bucuresti

scoala moto bucuresti 1

Profesionalism este un cuvânt folosit prea des, dar cert este că acum oferim cele mai noi motociclete de școală, Yamaha MT-07 proaspăt ieșite din producție, că suntem mai mult timp alături de elevii noștri și mai atenți la întrebările lor.

scoala moto bucuresti 2

Împreună cu colegii mei Roxana Iorgoaia și Antonio Zăbuliche am oferit un instructaj de calitate și am creat o atmosferă plăcută pentru învățare.

scoala moto bcuresti

Voucher Cadou

voucher cadou

Iarna aceasta Moșul și-a lăsat sania acasă și sosește pe două roți. Are mulți reni putere la bord și un pachet* special pentru tine și cei dragi.

Comandă în perioada sărbătorilor un Voucher Cadou și te poți bucura, împreună cu partenerul tău, de o aventură în doi pentru întreaga viață.

Credem că vei fi plăcut surprins de ușurința programelor noastre de conducere și te așteptăm cu nerăbdare la primul curs GRATUIT.
*Pachetul poate fi achiziționat pentru o persoană sau două.

Hai! Pe cai!

Cuvinte relevante: Voucher Cadou, Ofertă școală de șoferi, Reducere școală moto București, școală moto, școală moto București, școală șoferi București, școală șoferi moto, academia moto, academia moto București.

Ce facem cu motocicleta iarna?

moto iarna

Dacă ne permite vremea, mergem cu ea :)). Dar ce ne facem când ninge sau este foarte frig?

1) Primul pas este să ne interesăm de un loc unde ne putem lăsa motocicleta pe timp de iarnă.
Sunt multe persoane care găzduiesc motociclete, le găsim pe google foarte ușor căutând hotel moto, găzduiere moto, iernat etc.
Prețurile sunt in jur de 100 de lei pe luna / motocicleta.


2) Schimbăm uleiul vechi (aici nu trebuie să facem rabat, punem un ulei de calitate bună și cu caracteristicile recomandate de fiecare producător).
Nu uitați, uleiul petru motocicletă este precum mâncarea pentru noi, așa că încercați să-i oferiți cei mai bun ;).
Uleiul vechi poate avea un efect negativ asupra mecanismelor, oricum urma să schimbam uleiul la începutul sezonului, așa că de ce să nu o facem acum?
Personal filtrul de ulei îl schimb o dată pe an iar filtrul de aer îl curăț bine.


3) Curățăm lanțul si îl ungem. Găsim spray-uri de curațat și de uns în magazine de piese și echipamente moto, ambele în jur de 60-100 de lei.


4) Facem plinul rezervorului dacă este de metal, iar dacă este din plastic îl lăsăm așa.


5) O spălăm sau o ducem la spălătorie.


6) O ducem la locul de iernat.
*Dacă motocicleta este pe carburație îi opriți benzina de la robinet și lăsați-o să meargă până se oprește, durează puțin și vă protejează carburația pe timpul staționării.


7) Dacă mediu este umed și este foarte frig, luăm bateria și o ținem acăsă, altfel o putem lăsa pe motocicletă cu bornele scoase sau luate.


8) Vă luați rămas bun de la ea și îi promiteți că o să vă revedeți anul viitor sănătoși și voioși.

Hibernare plăcută 🙂

Cuvinte relevante: moto iarna, garaj moto, moto iarna București, școală moto, școală moto București, școală șoferi București, școală șoferi moto, academia moto, academia moto București.

Scrisoare de mulțumire

academia moto

Cu ocazia teminării sezonului de motociclism, vreau să mulțumesc elevilor, părinților și copiilor pentru colaborarea minunată (fie ea pe 40 sau 0 grade :)) ), pentru lecțiile învațate de ambele părți și nu în ultimul rând pentru curajul de a face altceva, de a ieși din rutină și de a explora pasiunea de a pilota o motocicleta.

Îți urăm toate cele bune ție și familiei tale, sărbători fericite și nu în ultimul rând asfalt uscat pentru sezonul viitor.