Pornirea si oprirea Motocicletei

scoala moto bucuresti

Pentru a porni motorul dupa ce ai rotit cheia, trage ambreiajul si apasa butonul de start.

Odata ce ai pornit motorul poti elibera ambreiajul dupa ce ai verificat ca motocicleta este pe neutru.

Unele motociclete nu pornesc daca este pus cricul lateral. Majoritatea motocicletelor vor porni, dar se va opri motorul in momentul in care vei baga motocicleta in viteza.

Pentru a opri motorul, apasa butonul de Cut-off cu degetul drept.

Fa acest lucru pentru a-ti intra in reflex in cazul in care trebuie sa opresti motorul repede pentru o urgenta.

Apoi roteste cheia pe Off. Opreste aportul de benzina de la valva de suplimentare, daca exista aceasta optiune la motocicleta ta.

Ambreiajul

pozitie ambreiaj motocicleta

Folosirea adecvata a ambreiajului este critica pentru a invata sa conduci fara a brusca motocicleta si pentru manevre efectuate la viteza redusa.

Daca din greseala actionezi prea tare acceleratia, foloseste ambreiajul pentru a nu pierde controlul motocicletei.

Pozitia in timpul mersului

scoala moto bucuresti

O pozitie buna pe motocicleta te ajuta sa mentii controlul acesteia.

  • Aseaza-te suficient de aproape de ghidon incat bratele sa fie un pic indoite.
  • Apuca ghidonul usor, dar ferm, cu incheietura dreapta pentru a preveni o accelerare prea brusca
  • Tine-ti spatele putin aplecat spre inainte si genunchii lipiti de rezervor.
  • Tine ambele picioare pe scarite, in apropierea comenzilor .
  • Uita-te in directia in care vrei sa mergi. Nu te uita in jos si la puncte fixe.

Franarea si Oprirea

scoala moto bucuresti franarea

Majoritatea motocicletelor au doua frane, care se opereaza in mod independent.

La oprire trebuie sa folosesti ambele frane in acelasi timp.

  • Schimba vitezele in jos in timp ce franezi, astfel compresia motorului va ajuta la franare.

Frana de fata detine aproximativ 75% din puterea totala de franare, deoarece atunci cand forta se lasa pe fata, roata din fata este presata de asfalt, oferindu-i un contact mai bun si o forta de franare mai mare.

Ai grija la viteze mici, deoarece folosirea franei din fata poate cauza dezechilibrarea ta.

De obicei se folosesc ambele frane in acelasi timp, dar fiecare poate fi folosita si separat. Este important sa inveti sa le folosesti pe amandoua pentru a invata cum sa franezi in conditii de urgenta, intr-o distanta cat mai mica.

Evita sa franezi prea brusc, pentru a nu bloca roata, caz in care se pierde controlul motocicletei.

Ai grija la franarea in curba. Pentru o franare eficienta in curba, trebuie sa aduci motocicleta la verticala si sa indrepti ghidonul inainte de a frana.

Unele motociclete sunt dotate cu sisteme integrate de franare care opereaza cele doua frane impreuna, de asemenea existand si sistemul ABS (sistemul antiblocare). Consulta manualul de instructiuni pentru informatii privind folosirea optima a franelor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *